Cel mai frecvent material folosit la bicicletele de ultimă generație, este carbonul (fibre de carbon legate cu rășină). Cel mai mare avantaj al carbonului este că acest material este mai ușor decât aluminiul și oțelul. Densitatea sa mai mică contribuie la absorbția vibrațiilor în timpul mersului, ceea ce înseamnă că mersul pe bicicletă va fi mai lin și mai confortabil, iar tu poți alege o bicicletă cu cadru din carbon de calitate.
Carbonul poate fi turnat în forme mai complexe, oferind constructorilor de biciclete mai multă libertate în proiectarea cadrelor, pentru a fi cât mai aerodinamice posibil. Un alt avantaj al acestui material este că producătorii pot schimba alinierea fibrelor individuale, oferind niveluri diferite de rigiditate în diferite părți ale cadrului, în funcție de tipul de mers pentru care va fi folosită bicicleta. Iată mai jos un top biciclete cu cadru din carbon.
Biciclete cu cadru din carbon pe care le recomand
1. Păreri Bicicletă cu cadru din carbon EDR CF 105 Negru Van Rysel Decathlon

Bicicleta de șosea cu cadru din carbon Decathlon EDR CF 105 Negru Van Rysel are unele dintre cele mai bune componente. Cu poziția sa de condus și performanța care vine de la cadru și furcă, ar face de rușine mașinile de curse ale unor mărci. Unghiurile sunt relativ abrupte, iar ampatamentul a fost menținut cu mult sub un metru, ceea ce face ca lucrurile să fie agile și reactive.
Echilibrul lungimilor tuburilor înseamnă că poți obține o poziție aerodinamică decentă pe EDR datorită unei scăderi abundente a înălțimii de la tija de șa la ghidon, fără să simți vreodată că trebuie să te întinzi prea mult.
Manevrarea este rapidă, dar nu exagerată, așa că atunci când cobori la vale în picături, Van Rysel nu se simte niciodată scăpat de sub control sau ca și cum te dictează prin curbe atunci când suprafața drumului sau camberul nu sunt perfecte.
Fabricat din fibră de carbon cu modul înalt, cadrul bicicletei de dimensiune medie EDR CF 105 Negru Van Rysel Decathlon are o greutate declarată de doar 890 g, conform lui Van Rysel, și vine și cu o garanție de cinci ani care sporește încrederea. Furca integrală din carbon vine cu o garanție de doi ani.
Designul EDR urmează tendința actuală de cap și tub oblic supradimensionat, cu o joncțiune mare a pedalierului, care încorporează cupe interne PF86.
Avantaje
- Cadrul acceptă cauciucuri cu o secțiune de până la 28 mm max
- Roți din aluminiu Racing 7 DB
- Cadru și furcă din carbon
- Schimbător față Shimano 105 R7000
- Manete Shimano 105 R7000
- Șa VanRysel Racing
- Tijă de șa VanRysel alu 27,2.
Dezavantaje
- Se vinde fără pedale automate.
Caracteristici tehnice Bicicletă cu cadrul din carbon EDR CF 105 Negru Van Rysel
Cadru | carbon |
Unități | Shimano 105 disc |
Roți | Fulcrum Racing 700 DB tubeless |
Frâne | pe disc |
2. Păreri Bicicleta MTB cu cadru din Carbon ROMET Monsun LTD Negru/Rosu 2022 Decathlon

Bicicleta MTB cu cadru din Carbon Decathlon ROMET Monsun LTD Negru/Rosu 2022 are un cadru din carbon care garantează o greutate redusă și confort sporit de condus. Traseul intern al cablului permite asigurarea protecției împotriva condițiilor externe.
Confortul de mers și funcționarea eficientă este garantată de transmisia Shimano Deore. Bicicleta este echipată cu SR Suntour XCT30 DS HLO 100 mm cu reglator de preîncărcare.
Frânele hidraulice Shimano MT200 sunt intuitive, fiabile și ușor de întreținut.
Bicicleta MTB cu cadru din Decathlon Carbon ROMET Monsun LTD Negru/Rosu 2022 este o propunere excelentă pentru bicicliștii ocazionali cărora le place să pedaleze pe poteci de pădure, pietriș sau terenuri mai dificile, unde pietrele și rădăcinile sunt comune.
Avantaje
- Furcă SR Suntour XCT30 DS HLO 100 mm
- Casetă:Shimano CS-HG500-10 11-34T 10 viteze
- Schimbătoare spate:Shimano Deore SL-M4100-R 10 viteze
- Schimbator spate:Shimano Deore RD-M4120 10 viteze
- Pedale:FP-971 aluminiu
- Transmisia:10 viteze
- Pedalier: Shimano Deore FC-M5100-1 32T 175mm.
Dezavantaje
- Fără cric
Caracteristici tehnice Bicicleta MTB cu cadru din Carbon ROMET Monsun LTD Negru/Rosu 2022
Cadru | carbon |
Număr de viteze | 10 |
Roți | 29 inch |
Frâne | hidraulice pe disc |
3. Păreri Bicicleta electrica cu cadru din carbon Cannondale Moterra 1 Verde Khaki 2020

Moterra 1 este modelul emblematic al Cannondale, având un cadru din carbon complet reproiectat și un nou motor Bosch. Detaliile inteligente promit performanță pe traseu și în viața de zi cu zi. Surprinzător de precis, extraordinar de agil. Cu centrul său de greutate scăzut, geometria actuală și brațele scurte, Bicicleta electrica Cannondale Moterra 1 Verde Khaki 2020 prezintă o manevrabilitate unică. Este o bicicletă de munte electrică cu capacitate infinită. O poți utiliza pe trasee tehnice, ascensiuni și coborâri, în natura sălbatică.
Este construită cu aderență, viteză, manevrabilitate și se remarcă prin cadrul din fibră de carbon, Proportional Response Tuned, cursă de 160 mm / noua furcă RockShox Zeb Ultimate de cursă de 160 mm. Are transmisie SRAM X01/XX1/GX Eagle cu 12 viteze, frâne Magura MT7 cu 4 pistoane, motor Bosch Performance Line CX și baterie 625 Wh cu autonomie până la 108 km.
Avantaje
- Garanție pe viață pentru cadru și 5 ani pentru piese
- Furcă cu suspensie
- Motor Bosch Performance Line CX 250W
- Acumulatori Bosch PowerTube 625Wh
- SRAM NX Eagle 12 viteze
Dezavantaje
- Nu sunt incluse și pedalele.
Caracteristici tehnice Bicicleta electrica cu cadrul din carbon Cannondale Moterra 1 Verde Khaki 2020
Cadru | carbon |
Număr de viteze | 12 |
Roți | 27,5 inch cu jante Stan’s NoTubes Flow MK3 32h tubeless ready |
Frâne | pe disc |
4. Păreri Bicicleta full suspension Cannondale Scalpel Si Carbon 3 Negru/Rosu 2020

În bicicleta full suspension Cannondale Scalpel Si Carbon 3 Negru/Rosu 2020 se află componente personalizate: suportul motorului Si și pinionul asimetric Ai. Acestea permit poziționarea motorului și a liniei lanțului în așa fel încât influența antrenării asupra funcționării suspensiei să fie minimă. O realizare suplimentară este cel mai scurt braț oscilator din clasă, datorită căruia bicicleta full suspension Cannondale Scalpel Si Carbon 3 Negru/Rosu 2020 este agilă pe traseu, ceea ce este puțin probabil să se întâmple cu alte biciclete electrice.
O altă caracteristică unică a bicicletei cu cadru din carbon este cel mai jos centru de greutate – bateria este integrată cât mai jos în „cușcă” plasată în tubul oblic extins, extrem de rigid. Capacul puternic și cauciucul „BatStrap” protejează împotriva pietrelor și noroiului, permițând în același timp acces ușor pentru încărcare.Avantaje
- Furcă blocabilă cu suspensie
- Angrenaj Truvativ Stylo 6K DUB 34T Ai offset
- Șa Fabric Scoop Flat Elite cro-mo rails
- Jante HollowGram 23 Superlight Hi-Impact Carbon 28h 23mm inner width tubeless ready
Dezavantaje
- Fără pedale
Caracteristici tehnice Bicicleta full suspension Cannondale Scalpel Si Carbon 3 Negru/Rosu 2020
Cadru | carbon |
Număr viteze | 12 |
Roți | 29 inch |
Frâne | pe disc 180/160 mm (f/s) |
5. Review Bicicleta de munte pentru barbati Cannondale F-Si Carbon 4 M Verde 2019

Bicicleta de munte cu cadru din carbon pentru barbati Cannondale F-Si Carbon 4 M Verde 2019 este proiectată pentru ciclism off-road. Este cea mai bună alegere pentru persoanele cărora le pasă de un raport calitate/preț bun și durabilitate. Dacă te întrebi care este cea mai bună bicicletă cu cadru de carbon, atunci poți alege bicicleta de munte pentru barbati Cannondale F-Si Carbon 4 M Verde 2019 care va fi cea mai bună opțiune.
Bicicleta cu cadru din carbon are 12 viteze și un schimbător SRAM NX Eagle, astfel încât să poți potrivi întotdeauna echipamentul potrivit nevoilor tale. Bicicleta are diametrul de 29″ și permite pedalarea eficientă și confortabilă pe teren.Avantaje
- Manete schimbător SRAM NX Eagle 12
- Manșoane Cannondale Locking Grips
- Pinioane SRAM PG-1230 NX Eagle 11-50 12 viteze
- Cursă furcă 100 mm.
- Șa Fabric Scoop Flat Elite cro-mo rails.
Dezavantaje
- Preț mare.
Caracteristici tehnice Bicicleta de munte cu cadru din carbon pentru barbati Cannondale F-Si Carbon 4 M Verde 2019
Cadru | carbon |
Număr viteze | 12 |
Roți | 29 inch |
Frâne | pe disc Shimano RT66 160mm/160mm (fata/spate) |
6. Review Bicicleta MTB cu cadru din Carbon ROMET Monsun LTD Turcoaz/Albastru 2022 Decathlon

Bicicleta MTB cu cadru din Carbon Decathlon ROMET Monsun LTD Turcoaz/Albastru 2022 provine dintr-o colecție limitată. Deși este conceput pentru trasee de agrement, nu te va dezamăgi când vine vorba de viteză. Acest lucru se datorează unui cadru special dezvoltat, precum și componentelor de ultimă generație.
Din punct de vedere vizual, Monsun LTD de la Decathlon are un adevărat caracter sportiv și de curse. Cadrul este realizat din fibra de carbon, care menţine echilibrul perfect intre rigiditate si lejeritate. Producătorul se concentrează pe realizarea lină a vitezei mari și satisfacția simultană a conducerii pe orice teren.
Când intri pe potecă, depășești viraje sau coborâri strânse, îți poți controla complet vehiculul cu două roți de la producătorul Romet. Acest lucru este asigurat de frânele hidraulice și de un amortizor Suntour XCT30-DS-HLO cu cursa de 100 mm. Îți permite să depășești confortabil denivelările de pe traseu și îți permite să preajustezi tensiunea.
Acest model folosește unitatea Shimano Deore RD-M4120 cu un design cu profil redus. Datorită acestui lucru, este pregătit pentru a trece peste pietre, noroi sau nisip. Anvelopele sunt amplasate pe jante din aluminiu și cu pereți dubli care te vor ghida prin numeroase obstacole de pe traseu.
Avantaje
- Suspensie resort
- Număr de discuri 1 foaie
- Pentru orice distanță
- Apărătoare de noroi mudguars compatible
- Greutate 14 kg
Dezavantaje
- Fără cric
Caracteristici tehnice Bicicleta MTB cu cadru din Carbon ROMET Monsun LTD Turcoaz/Albastru 2022
Cadru | carbon |
Număr viteze | 10 |
Roți | 29 inch |
Frâne | hidraulice pe disc |
7. Păreri Bicicleta cu cadru din carbon Cannondale SuperSix EVO Carbon Ultegra 2 Rosu Acid 2020

Bicicleta de sosea Cannondale SuperSix EVO Carbon Ultegra 2 Rosu Acid 2020 este proiectată pentru utilizare rutieră. Bicicleta de sosea Cannondale SuperSix EVO Carbon Ultegra 2 Rosu Acid 2020 este cea mai bună alegere pentru persoanele cărora le pasă de un raport calitate-preț bun și durabilitate.
Bicicleta are 22 de trepte Shimano Ultegra, datorită cărora poți regla întotdeauna
treapta în funcție de nevoile tale. Roțile de bicicletă cu jante și butuci Fulcrum Racing 500 permit depășirea eficientă și confortabilă de kilometri pe drum.
Pentru a rezuma, avantajele bicicletei Bicicleta de sosea Cannondale SuperSix EVO Carbon Ultegra 2 Rosu Acid 2020 sunt: cadrul din carbon ușor și durabil, furcă ușoară și durabilă din carbon, schimbătoare Shimano Ultegra cu precizie foarte bună la schimbarea vitezelor, roți puternice cu anvelope Vittoria Zaffiro Pro Slick , 700 x 25c.
Avantaje
- Furcă fixă
- Anvelope Vittoria Zaffiro Pro Slick 700 x 25c
- Pinioane Shimano 105 11-32 11 viteze
- Butuc față/spate Fulcrum Racing 500
- Spițe roată Fulcrum, Stainless steel.
Dezavantaje
- Fără pedale
Caracteristici tehnice Bicicleta de cu cadru din carbon Cannondale SuperSix EVO Carbon Ultegra 2 Rosu Acid 2020
Cadru | carbon |
Număr viteze | 22 |
Roți | 28 inch |
Frâne | pe disc Shimano Ultragrip |
Biciclete cu cadru din carbon – Criterii de alegere

Carbonul este cel mai sportiv material pentru cadrul unui biciclete, fie că sunt biciclete de adulți, biciclete de copii sau trotinete freestyle. Materialele plastice armate cu fibră de carbon au fost folosite ca material pentru cadrele bicicletelor de curse încă din anii 1980. Cu toate acestea, perioada de glorie reală a cadrelor din carbon a început abia odată cu apariția cadrului Scott CR1 în 2003. Cu o greutate mai mică de 1000 de grame, acesta a reușit să obțină cea mai bună valoare STW dintre toate cadrele de biciclete testate până în prezent. Carbonul are un mare potențial de a construi componente foarte ușoare, dar rigide și puternice.
În cadrele din carbon, matricea de plastic constă dintr-o rășină epoxidice întărită, care ține stratul de fibre pe loc. Acest plastic nu este rezistent la anumite influente ale mediului, precum razele UV sau contactul cu acizii (transpiraţie), și din acest motiv trebuie folosit un lac de protecţie.
Piesele realizate din carbon au de obicei o bună capacitate inerentă de a amortiza vibrațiile, dar acest lucru nu trebuie echivalat cu rezistența. Datorită suporturilor de scaun care sunt poziționate mult mai jos pe tubul scaunului, cadrele din carbon pot oferi acum un nivel mult mai ridicat de confort de condus, ceea ce nu era cazul în urmă cu câțiva ani. Acest lucru face ca materialul de construcție să fie aproape standard până în prezent.
Fibra de carbon oferă posibilități aproape nelimitate de proiectare a formei exterioare a unei componente și astfel și posibilități de optimizare a formei aerodinamice.
Cel mai mare avantaj al cadrelor din carbon vine din felul în care sunt fabricate. Carbonul, sau mai exact filamentul de carbon, permite crearea de modele impresionante care nu pot fi realizate din alte metale.
Nu toate cadrele din carbon sunt fabricate în Asia
Mulți oameni cred că cadrele din carbon sunt fabricate doar în Asia. Adevărul este că majoritatea produselor din fibră de carbon folosite în industria bicicletelor sunt fabricate în Taiwan și China. Dar există și producători în SUA și Franța. Câteva exemple sunt Zipp, Trek, Time și Look.
Fibra de carbon are reputația de material folosit la fabricarea navetelor și avioanelor, dar asta nu înseamnă că nu poate fi folosită în cantități mici. Mulți producători mici de biciclete trekking folosesc carbon și nu numai piese de carbon finite, ci și materii prime (fire și fibre de carbon).
Carbonul brut provine mai ales din Asia
Fibrele de carbon sunt fabricate dintr-un material numit poliacrilonitril (PAN pe scurt). Filamentele de poliacrilonitril sunt prelucrate la temperaturi extrem de ridicate, ceea ce arde toate materialele fără carbon, lăsând doar filamente de carbon foarte subțiri și lungi. Cu cât aceste fibre sunt procesate mai mult, cu atât devin mai puternice.
Datorită complexității procesului industrial, doar câteva companii din lume au competența de a produce fibră de carbon „brută”. Potrivit unui articol din 2014 al lui Todd Johnson, un expert în produse polimerice armate cu fibre, există doar 8 producători de fibre de carbon brute în lume. Acestea sunt Toho Tenax, Cytec Industries, Formosa Plastics, Hexcel, Mitsubishi Rayon, SGL Carbon, Toray Industries și Zoltek. Aproape 70% din piață este deținută de Toray, Toho și Mitsubishi.
Există mai mult de un tip de fibră de carbon
Fibra de carbon vine sub o varietate de forme: filamente brute sau filamente (cu fibre continue) și fibre tăiate foarte scurte care pot fi produse sub formă de foi sau fire subțiri. Fibrele tăiate sunt cele mai des folosite la fabricarea pedalelor, în timp ce acoperirile din fibre sunt folosite pentru cadrele de biciclete(vezi un articol detaliat despre biciclete cu roți groase). Firele brute sunt mult mai puțin comune în industria bicicletelor, deoarece numai producători precum Giant și Time au cunoștințele tehnice necesare pentru a lucra cu ele.
Carbonul este doar un material compozit
Sunt denumite cadre de carbon, dar adevărul este că carbonul (fibre de carbon) este doar unul dintre materialele folosite pentru cadru. Motivul este că durabilitatea excepțională a carbonului are și dezavantajele sale. Fibra de carbon în sine este fragilă și predispusă la despicare. Pentru a-și păstra proprietățile utile, înainte de prelucrare, fibrele sunt scufundate într-un material asemănător adeziv numit rășină epoxidica. Cele mai multe fibre de carbon folosite în industrie se prezintă sub această formă și se numesc „pre-preg”.
Rășina are două funcții principale: de a menține fibrele de carbon împreună și de a contribui la rezistența și durabilitatea materialului. Astfel, devine ușor plastic și se deformează la impact, ceea ce îi permite să absoarbă impacturile puternice fără a se despica fibrele.
Producătorii de biciclete nu specifică modulul de elasticitate al fibrei de carbon
Fibrele de carbon sunt clasificate în funcție de rigiditatea lor și modulul de elasticitate sau cât de mult se va deforma materialul sub sarcină. Mulți producători de biciclete își fac publicitate produselor ca cadre din carbon cu „coeficient de elasticitate ridicat” sau chiar „coeficient de elasticitate ultra ridicat”. Dar acești coeficienți nu sunt hotărâți de industria bicicletelor. Aceștia sunt determinați de Asociația producătorilor de fibre de carbon din Japonia (Japan Carbon Fiber Asociația Producătorilor – JCMA).
Majoritatea fibrelor de carbon folosite în industria bicicletelor, sunt de elasticitate standard sau medie. Bicicletele de top folosesc carbon cu o clasă de elasticitate mai mare.
Un cadru de carbon bun folosește un amestec de fibre de carbon
Pentru a face un cadru de carbon bun pentru o bicicletă pliabilă sau normală, sunt folosite diferite tipuri de fibră de carbon pentru diferite piese. Datorită procesării suplimentare necesare, firele cu modul înalt sunt mai scumpe. Astfel, companiile folosesc cantități mici în locuri cheie, cum ar fi tubul oblic al cadrului și cursa centrală, pentru a ajuta bicicleta să țină sus în timpul pedalării. La turnarea cadrului, fibrele de carbon standard și modul înalt sunt utilizate împreună pentru a crea cadre de carbon durabile, eficiente și de calitate.
Prețul mare este rezultatul creării și modelării cadrului
Primul avantaj al fibrei de carbon este că este mai puternică și mai ușoară decât aproape orice alt material. Al doilea este că, spre deosebire de alte metale, duritatea acestora poate fi reglată. Deoarece rigiditatea fibrelor de carbon este distribuită pe lungimea lor, rezistența cadrului depinde de modul în care sunt plasate în turnare. Această proprietate se numește Anizotropie. Spre deosebire de fibrele de carbon, metalele sunt izotrope și au aceeași rezistență și rigiditate în fiecare direcție a fibrei.
La fabricarea unui cadru de carbon se folosesc programe software complexe care iau în considerare flexibilitatea filamentelor de carbon, rășina, forma cadrului, dimensiunile, poziția și orientarea stratului de fibră de carbon. Cadrele sunt optimizate pentru ușurință sau rigiditate maximă, sau ambele. Dar aceste programe și experții care lucrează cu ele sunt scumpe. Acest lucru, combinat cu costul fibrei de carbon high-end, este motivul pentru care, cele mai bune din top biciclete cu cadru din carbon sunt mult mai scumpe, decât orice altceva de pe piață.
Motivul din fibră de carbon împletită este doar cosmetic
Multe cadre vin cu motivul clasic țesut din fibră de carbon în loc de un strat de vopsea. Adaugă o cantitate mică de durabilitate, dar scopul său principal este de a proteja cadrul de zgârieturi. Rezistența cadrului sau a oricărei părți a bicicletei depinde de fibrele și firele din care este făcută, nu de stratul superior. Un alt motiv pentru utilizarea acestui motiv, este acela de a demonstra măiestria producătorului, deoarece este nevoie de multă răbdare și experiență pentru a regla firele de carbon. Dar acesta rămâne un element pur cosmetic.
Toate cadrele din carbon sunt lucrate manual
Indiferent dacă cadrul (sau altă piesă) este fabricată de un mic producător sau de companii precum Giant și Trek, fiecare piesă din carbon necesită o muncă manuală intensivă. Straturile individuale de carbon sunt adesea tăiate din foi de filament de carbon cu o mașină controlată de computer, dar acesta este singurul proces automat. Fiecare piesa trebuie aşezată în matriță pentru a turna cadrul exact după planul desenat, proces care încă nu este automatizat. În unitățile de producție mici, o persoană poate asambla întreaga structură. În cele mari, munca este distribuită. Chiar și după întărire, atunci când rama este îndepărtată, curățarea și vopsirea necesită o atenție deosebită. Experții evaluează cadrul sau piesa pentru probleme potențiale, cum ar fi cute în carbon sau locuri în care straturile nu sunt strânse.
Surse:
Întrebări frecvente
Răspuns: O concepție greșită populară este că, dacă un cadru sau o piesă din carbon este deteriorată, aceasta nu poate fi reparată. Dar la fel ca produsele din titan sau oțel, în unele cazuri, un cadru din carbon poate fi reparat. Procesul de reparare a diferitelor tipuri de cadre este similar: partea deteriorată este tăiată și înlocuită cu material nou, care este șlefuit și vopsit. Dacă cadrul este deteriorat, contactează un profesionist și nu încerca să îl repari singur.
Răspuns: Frânele sunt o componentă importantă care trebuie verificată în mod regulat. Urmele de uzură sunt adesea integrate în plăcuțele de frână. Sunt adesea situate în adânciturile plăcuțelor de frână. Dacă plăcuțele s-au uzat până la linia marcajului de control, acestea trebuie înlocuite.
Răspuns: Majoritatea producătorilor integrează un așa-numit TWI, prescurtare pentru „indicator de uzură a benzii de rulare”, în anvelopele lor. Acesta este un indicator de uzură pe care bicicliștii îl pot folosi pentru a spune când trebuie să înlocuiască anvelopele. De la un kilometraj de 2.000, este indicat să măsori în mod regulat lanțul. În acest scop sunt disponibile instrumente de măsurare speciale. Un alt test de uzură poate fi efectuat cu verigi de lanț noi, neutilizate, așezând verigile de lanț pe lanț. Membrele ar trebui să alunece în jos până la partea inferioară a dinților. Dacă nu, este necesară o schimbare a lanțului.
Lasă un răspuns